Nowa konkurencja dla TikToka - czyli krótko o YouTube Shorts

TikTok to niewątpliwie aplikacja dla nastolatków, w której mogą oni rozwijać swoje pasję i dzielić się nimi z innymi. Aplikacja ta powstała w 2016 roku. Jej znacznie popularniejszym rywalem w tamtych czasach było Musical.ly, które zostało odkupione przez firmę zajmującą się TikTokiem - ByteDance. Proces ten nastąpił latem 2018 roku. Firma chciała aby TikTok jak i Musical.ly była jedną aplikacją. Dzisiaj ta chińska aplikacja musi konkurować z zapowiedzianym od YouTube - Shorts.






Co to jest ten YouTube Shorts?


Shorts to aplikacja mocno podobna do TikTok, służąca głównie w celach rozrywkowych. Obecnie nie wiele wiemy o tym projekcie. W momencie debiutu aplikacji ma się pojawić nowa baza dźwiękowa, z której będzie można korzystać również na klasycznym YouTube'ie. To już nie pierwszy raz odkąd gigant od Google próbuję być jak inne aplikacje. Za przykład podam tu: kartę społeczność, która miała funkcjonować jak Facebook, relacje twórców, które zostały żywcem skopiowane ze Snapa i Instagrama. Funkcje te nie zyskały uznania od widzów jak i twórców na tej platformie, bowiem mało osób z nich korzysta. 

Podsumowując: Shorts to projekt utworzony przez YouTube w celu umieszczania krótkich 15 sekundowych filmików, który rzekomo ma być konkurencją dla TikTok'a. Czy tak rzeczywiście się stanie...? Pożyjemy zobaczymy 😊



Opracowanie: Mikołaj Knapik

Komentarze

Popularne posty