Xiaomi Mi 10 - czyli koniec "taniego" Xiaomi


Pewnie nie raz słyszałeś/aś sformułowanie "Xiaomi lepsze" czy to w memach czy w recenzjach smartfonów tej firmy. Wraz z premierą urządzeń z serii Mi 10, ceny znacząco wzrosły pokazując, że Xiaomi nie takie tanie jak powiadają. Ale czy aby na pewno...?











 

Xiaomi Mi 10 / Mi 10 Pro -specyfikacja


Mi 10 i Mi 10 Pro to nowe flagowce chińskiej firmy. Oba wyposażone są w ekran 6,67 cala o rozdzielczości 2340x1080 (FHD+) oraz odświeżaniu 90Hz co zapewnia niezwykłą płynność wyświetlanych treści. Aby móc konsumować różnorakie treści potrzebny jest dobry procesor. Tutaj mamy topowego Snapdragona 865, który wspierany jest 8 lub nawet 12GB ramu. Za wykonanie smartfona należy pochwalić producenta. Z obu stron znajdziemy szkło Gorilla Glass 5, które z tyłu jest dodatkowo matowe. Aby dostarczyć energii mocarnym podzespołom w urządzeniu znalazła się bateria 4780 mAh w Mi 10 i 4500 mAh w Mi 10 Pro. W omawianym flagowcu znajdziemy aż cztery aparaty z tyłu. Jedna główna matryca 108 megapixeli, druga 2 megapixelowa tzw. portretowa, trzecia 20 megapixelowa szerokokątna i czwarta również 2 megapixelowa z funkcją makro. Jak można się domyśleć, aparat w tej jednostce będzie cykał wyśmienite fotki oraz nagrywał płynne i szczegółowe wideo nawet w 8k. Grzechem było by nie wspomnieć o łączności 5G występującej w tym smartfonie, głośnikach stereo oraz o super szybkim ładowaniu 30 lub nawet 50W w standardzie Quick Charge 4.0+.





 

 

 

 Temat bumerang - cena

 

 Wszyscy fani Xiaomi będą zawiedzeni tym punktem, bowiem ceny omawianego flagowca kształtują się od 3500zł za Mi 10 i 4400zł za Mi 10 Pro. Przypomnę, że ceny poprzednika na początku sprzedaży wahały się od 2 do 2500zł. Niestety chińska firma zmieniła swoją politykę cenową czy tego chcemy. Sam jestem wielkim fanem Xiaomi i z bólem serca przyjmuję tę wiadomość. Dajcie znać co o tym myślicie.... 
Do następnego! :) 


 







Komentarze

Popularne posty